Motocykl elektryczny Super Soco TC Pro / TC Max 85

14 999,00 zł Brutto

Motocykl elektryczny Super Soco TC Max 85 / TC Pro to świetna propozycja dla osób chcących podróżować po mieście w niezwykle designerski sposób. Klasyczny wygląd z widocznymi elementami nowoczesnej technologii.

Kolor
 

Raty 10 x 0%

 

Darmowa dostawa (od 200 zł)

 

14 dni na zwrot

super soco TC Pro

Cafe Racer w wersji elektrycznej

Seria TC od Super Soco jest niezwykle popularna już od wielu lat. Jest to klasyczna linia Cafe Racerów z silnikami elektrycznymi. W Polsce wersja z maksymalną prędkością wynoszącą do 85 km/h to: niebieska z naklejkami TC Pro oraz kolory pomarańczowe, żółte, czarno-srebrne i czarne z naklejkami TC Max. Aby łatwo wyjaśnić te różnice, musimy napomnieć, że seria TC Pro została ograniczona prędkościowo do 85 km/h i poza prędkością nie różni się od serii TC Max. Zabieg ten pozwolił wprowadzić na polski rynek dwa motocykle, dla dwóch kategorii cenowych. TC Pro z niższą ceną jest niezwykle ciekawą alternatywą TC Maxa, który potrafi rozpędzić się do 95 km/h. Tak na prawdę to tyle gwoli wyjaśnienia. Po prostu: TC Pro to TC Max ograniczony do 85 km/h z o wiele niższą ceną.

Motocykle Cafe Racer od zawsze budziły pożądanie i sprawiały, że serce zaczynało bić szybciej. Majestatyczne, klasyczne linie, poniekąd surowy wygląd, małe wymiary, stosunkowo niskie w porównaniu do turystyków. Mówi się, że takie motocykle albo się kocha, albo ich nienawidzi. Większość jednak zdecydowanie jest zakochanych, gdy pierwszy rzut oka teleportuje nas do lat 50 i 60 ubiegłego wieku i wyścigów brytyjskich motocykli. I choć nie tylko Brytyjczycy produkowali Cafe Racery, to utarło się jednak, że to oni byli prekursorami tego nurtu (mimo wszystko inspirując się amerykańskimi Hot Rodami, ale to temat na wpis na blogu). 

Super Soco TC Pro (TC Max 85) oferuje ponadstandardowy komfort jazdy. Z przodu zamontowano oponę 90/80-17, zaś z tyłu 120/70-17. Taki rozmiar sprawia, że nawet tarka nie powinna być dla nas aż nadto uciążliwa. Oczywiście nie jest to turystyk z potężnymi lagami i szerokimi "kapciami", jednakże w mieście taki rozmiar opon jest idealnie dostrojony. Łatwo nawracać, łatwo skręcać, nie trzeba się siłować z motocyklem, by zmienić kierunek jazdy.

Pojazd objęty jest dopłatą z rządowego programu „Mój elektryk” w kwocie 4 000 zł. Wystarczy, że po zakupie pojazdu wypełnisz wniosek o dotację na stronie https://gwd.nfosigw.gov.pl/. Wsparcie dedykowane jest wyłącznie dla przedsiębiorców i podmiotów innych niż osoby fizyczne.

Więcej informacji na naszym blogu: https://domiasta.pl/blog/moj-elektryk-czyli-jak-otrzymac-dofinansowanie-na-motocykl-b15.html

Radość z przejechania każdego kilometra

Motocykle użytkowane są na przeróżny sposób. Dla niektórych jest to pojazd użytkowy, który ma dowieźć z punktu A do punktu B. Inna grupka użytkowników preferuje czerpanie frajdy z jazdy i nie przykuwa zbyt dużej uwagi do walorów użytkowych. Jeszcze inni oczekują, by motocykl cieszył oko, a niekoniecznie był funkcjonalny. Maksymą wielu motocyklistów jest frazes "Born to be wild". W przypadku serii TC Max 85 spokojnie wszystkie grupy można zadowolić. Nie tylko posiada on walory użytkowe, ale również cieszy oko, jazda sprawia wiele przyjemności. Ultra wygodne siedzenie i odpowiednia wysokość kierownicy umożliwiają jazdę bez zbytecznego mocnego nachylenia, a co za tym idzie, pozycja nie będzie tak agresywnie pochylona, jak ma to miejsce w przypadku motocykli sportowych. 

Zastosowanie akumulatora o pojemności 72V 45Ah umożliwia przejechanie nawet do 110 km na jednym ładowaniu. Oczywiście zasięg uzależniony jest od wagi użytkownika, stopnia nachylenia drogi, prędkości oraz nawet temperatury i tego z której strony wieje wiatr. W mieście średni zasięg będzie zdecydowanie większy, niż na trasie. Czyli odwrotnie, niż w motocyklach spalinowych. Czemu? W mieście nie rozwijamy tak dużych prędkości, częściej poruszamy się z prędkościami rzędu 30-50 km/h. Jak wiadomo, każde miasto jest inne, jednakże my chcemy to uśrednić. Elektrykiem osiągamy większe zasięgi w mieście również dlatego, że mniejsze znaczenie dla nas ma pęd powietrza i to czy wieje nam w plecy czy jedziemy pod wiatr. 

Silnik o mocy maksymalnej wynoszącej 5000W umożliwia jazdę z prędkością do 85 km/h. Taka moc sprawia również, że start spod świateł będzie niezwykle dynamiczny i z pewnością nie będziemy słabym ogniwem w ruchu drogowym. I choć prędkość maksymalna nie jest autostradowa, to przy codziennej jeździe po mieście lub nawet za miasto jest w zupełności wystarczająca. Obecne przepisy ruchu drogowego są co raz bardziej restrykcyjne, dlatego jazda z większymi prędkościami jest nie tyle niezalecana, co nawet może mieć katastrofalne skutki dla naszego portfela. Najważniejsze w tym motocyklu w kategorii mocy jest to, że przyspieszanie jest płynne, a elastyczność mocowa silnika w granicach 40-60 km/h doskonała. Nie ma konieczności "piłowania" jak w przypadku spalinówek, kręcenia na wysokie obroty lub palenia sprzęgła, byleby uzyskać kilka setnych sekundy na starcie. Odkręcamy gaz i do dyspozycji mamy 5kW oraz 180 Nm momentu obrotowego.

super soco tc pro
super soco tc pro

Ciekawostki technologiczne

TC Max 85 posiada kilka niezwykle interesujących rozwiązań. Jednym z nich na pewno jest blokada tylnego koła, która uruchamia się, gdy motocykl jest wyłączony i zabezpieczony przyciskiem na kluczyku. Dopóki go nie odblokujemy to próba przeniesienia go lub wycofania uwalnia efekt dźwiękowy w postaci alarmu oraz dodatkowo tylne koło blokuje się czasowo uniemożliwiając uprowadzenie motocykla. Dalsza próba manipulacji przy motocyklu powoduje ponowienie sygnału dźwiękowego i ponownie blokuje tylne koło. 
Kolejną ciekawostką jest deklarowany zasięg przy obecnym stopniu naładowania. Komputer pokładowy oblicza nam szacowany maksymalny dystans jaki możemy przejechać na obecnym poziomie baterii. Ulega on zmianie, gdy zmienimy tryby jazdy. Przykładowo przy 95% baterii komputer szacuje, że na pierwszym trybie ECO przejedziemy około 133 km. Drugi tryb NORMAL to już dystans w granicach 85 km, zaś tryb trzeci TURBO pozwoli uzyskać okolice 66 km. Przydatny bajer do wstępnego oszacowania i zaplanowania trasy.
Hamulce to: przednie koło z trzema tłokami z pływającymi zaciskami, zaś tylne koło jest z pojedynczym tłokiem z pływającymi zaciskami. Dzięki temu mamy jeszcze lepszą skuteczność hamowania. Zostały zaimplementowane teflonowe przewody hamulcowe. Dzięki temu wszystkiemu uzyskujemy wysoki współczynnik hamowania, który zapewnia o wiele większe bezpieczeństwo. 

Skuter elektryczny Super Soco TC Pro/ Max 85 dane techniczne:

  • Maksymalna prędkość do 85km/h
  • Moc maksymalna: 5000W
  • Akumulator 72V 45Ah
  • Zasięg do 110 km (zasięg jest uzależniony od pogody, masy kierowcy, prędkości, stylu jazdy itp.)
  • Czas ładowania około 4,5 godziny
  • Maksymalny moment obrotowy 180 Nm
  • Trzy tryby jazdy wybierane na kierownicy
  • System hamulcowy CBS - połączony z przednimi i tylnymi hamulcami
  • Reflektory LED
  • Maksymalne wzniesienie do pokonania do 17 stopni
  • Ilość cykli ładowania ok. 800
  • Waga bez baterii 79 kg
  • Długość/szerokość/wysokość 1982 / 740 / 1035 mm
  • Koszt przejechania 100 km około 3,5 zł

Dane techniczne

Super Soco
1 Przedmioty
Moc silnika maksymalna (W)
5000W
Maksymalna prędkość (km/h)
85 km/h
Pojemność akumulatora (Ah)
Li-Ion 72V 45Ah
Maksymalny zasięg (km)
do 110 km (przy 45 km/h)
Waga
79 kg bez baterii, około 105 kg z baterią 45Ah
Moment obrotowy (Nm)
180 Nm
Napięcie akumulatora (V)
72
Czas ładowania
Około 4,5h
Dopuszczalne obciążenie (kg)
150 kg
Rozstaw osi
1347 mm
Długość
1982 mm
Szerokość
740 mm
Wysokość
1035 mm
Prześwit
198 mm
Amortyzacja rodzaj
Olejowa
Hamulce
Przednia tarcza(Ø240mm) Tylna tarcza (Ø240mm)CBS
Oświetlenie
LED
Rozmiar kół (1)
-
Kategoria
Motocykle elektryczne
Gwarancja
producenta
Homologacja
Tak
Potrzebne uprawnienia
Prawo jazdy kategorii A, A1, A2
Prawo jazdy kategorii B powyżej 3 lat
Kategoria pojazdu
L3e

Opinie

Rejestracja nowego konta

Masz już konto?
Log in instead Lub Reset password